maandag 12 september 2016

DE EERSTE VOLLE WEEK BIJ JUF.KRISTIEN VORMEN KLEUREN EN TELLEN

 
VORMEN      KLEUREN   EN   TELLEN
CIRKEL   DRIEHOEK   VIERKANT   RECHTHOEK ( Giraffen).

 
Schilderen, kleven, knippen en zoveel meer.
 Soms kijken wij eens samen op het internet naar filmpjes of informatie in verband met het onderwerp.
 Het keuzebord, hier weten de kleuters hoeveel kleuters er in een hoek kunnen en of ze al dan niet nog kunnen spelen in die hoek.
 Onze ochtendliedjes en werkjes om uit te hangen.
Voorlopig prikbord.

 De kalenderkast, met de aanwezigheidslijst,
de weerkalender, de seizoenen, ladenkast.
 Hier kan ik werken en spelen.
 De maïs-tafel, kan ook zandtafel of watertafel worden en........
 Wauw de computerhoek.
 Hier kan je puzzelen, of spelen of werken........
 Hoekje voor fijne motoriek, ze werken nu met strijkparels.
 Onze boekenhoek, met boeken van de juf, van de bib, of van de kleuters zelf.
Bij ieder onderwerp mogen de kleuters boeken meebrengen.

 Onze knutsel en werktafel.
 In deze hoek kunnen we bouwen en constructies maken.
Die mogen we dan even laten staan.
 Het poppenhuis is erg in trek.
 Onze winkel.
 Wie moe is kan even uitrusten, de luie zetel, of de schildpad zetel, (axenroos).
 Iedere kleuter heeft een schaapje.
 De stal voor de zieke schaapjes van herder Joep.
In de herfst mogen de kleuters dan ook kleine spulletjes meebrengen om de stal om te toveren in de herfstsfeer.
Beste ouders geef nu toe, die klas leeft niet, hier volgen enkele foto's met je kleuter op.
Ik heb mijn best gedaan om ze allemaal op de foto te krijgen.
Maar in het vervolg, kan het zijn dat je kleuter er eens niet opstaat, mijn excuses daarvoor.
Soms vergeet ik  om bij bepaalde onderwerpen  foto's te nemen, we hebben het druk enz....excuseer mij dan alsjeblieft.
Bij onderstaande foto's schrijf ik geen uitleg, laat je kleuter het zelf maar uitleggen.



















 Woensdag volgen er dan nog enkele foto's van je kleuter.
Pippo en Juf. Kristien.

2 opmerkingen: